Když spouštím nový e-shop, procházím seznam těch nejnutnějších kroků, které jsou naprostou samozřejmostí. Třeba se tento můj seznam bude hodit i vám. Jak píšu, je to opravdu jen to nejzákladnější, bez čeho bych internetový obchod nespustil.
Obsah e-shopu
- Je na e-shopu stránka s kontaktními údaji o provozovateli?
- Je vytvořená stránka s informacemi o způsobech doprav a plateb?
- Jsou správně nastaveny ceny doprav a plateb?
- V obchodních podmínkách jsou správné údaje?
- Existuje stránka o podmínkách ochrany osobních údajů?
- Jsou na e-shopu kvalitní, přehledně napsané popisy produktů?
Vyřizování objednávek v e-shopu
- Je správně nastavený e-mail, kam budou chodit objednávky?
- Jsou smysluplně nastaveny stavy objednávek?
- Jsou nastaveny e-maily, které chodí zákazníkům po objednávce?
- Mám nastavený tento e-mailový účet ve svém počítači/tabletu/mobilu?
Marketing e-shopu
- Jsou zřízené PPC účty (Google Ads, Seznam Sklik)?
- Jsou zřízené na zbožových vyhledávačích (Heureka, Zbožícz, případně Glami, Favi)?
- Je zřízený účet Facebook Business? A vytvoření Facebook Pixel?
- Je zřízený a propojený účet v e-mail marketingovém nástroji (např.: Mailchimp, Mail-Komplet, Ecomail,…)?
Analytika e-shopu
- Je nastavený Google Analytics?
- Je implementovaný měřící kód pro služby Google Ads, Seznam Sklik, Heureku, Zboží.cz?
- Je implementovaný remarketingový kód služeb Google Ads, Seznam Sklik, Heureka, Zboží.cz, Facebook?
- Je implementovaný Facebook Pixel?
- Je implementovaný měřící kód e-mail marketingového nástroje (Mailchimp, Mail-Komplet, Ecomail a podobně)?
Nevíte si rady?
Pokud si nevíte rady nebo chcete využít svůj čas na něco, čemu rozumíte a toto nechat na jiných, můžete využít službu Založení e-shopu na Shoptetu 😉 Přece jen je rozumnější, když svůj čas a své znalosti věnujete například přípravě podkladů jako jsou popisy produktů či kategorií a nastavení e-shopu necháte na někom, kdo s tím má zkušenosti a zabere mu to méně času než vám.
Tady jsou další články, které se vám při zakládání e-shopu budou hodit: